Terug

Post

Innovatie en creativiteit: Het nieuwe marketingteam van Olsthoorn Makelaars

03 juni 2025

Innovatie en creativiteit Het nieuwe marketingteam van Olsthoorn Makelaars

Marketing speelt een cruciale rol binnen Olsthoorn Makelaars. Als vooruitstrevend kantoor zien we marketing niet als een bijzaak, maar als een krachtig middel om onze boodschap uit te dragen en onze positie in de markt te versterken. Sinds kort hebben we een uitbreiding van het bestaande marketingteam dat zich volledig richt op het verder professionaliseren en vernieuwen van onze marketingactiviteiten. Maak kennis met Sacha Rodenburg en Jillian van Duuren.

Sacha Rodenburg – Marketing Specialist

Sacha (25) woont in De Lier en werkt sinds 1 april 2025 bij Olsthoorn Makelaars. De makelaardij is een nieuwe wereld voor haar, maar marketing is haar niet onbekend. “Hiervoor werkte ik als marketingcommunicatie medewerkster bij een bedrijf in de AGF-branche, een heel andere sector. Maar toen ik de vacature bij Olsthoorn Makelaars zag, wist ik meteen dat dit een kans was die ik niet wilde laten schieten.”

Wat Sacha het meest aanspreekt aan marketing binnen de makelaardij? “Het is volop in ontwikkeling. Veel kantoren hebben marketing er ‘een beetje bij’, maar bij Olsthoorn Makelaars pakken we het serieus aan. We durven te testen, vernieuwen en blijven scherp op wat werkt. Die vrijheid om echt impact te maken, maakt mijn werk zo leuk.”

Jillian van Duuren – Marketing Specialist

Jillian (26) is geboren en getogen in Den Haag en onlangs samen met haar vriend een huis gekocht in haar geboortestad. “Tijdens mijn MBO-opleiding Marketing en Communicatie begon ik met werken op de marketingafdeling van een recruitmentbureau. Die functie zette ik voort tijdens mijn HBO-studie International Business. In totaal werkte ik vijf jaar in de marketing binnen de recruitmentbranche, waarna ik aan de slag ging als e-commerce en digital marketeer bij een huidverzorgingsmerk. De overstap naar de makelaardij voelde als een logische stap na het kopen van mijn eigen huis. Ik raakte geïntrigeerd door het proces en besefte hoeveel marketing kan bijdragen aan zo’n belangrijke levensgebeurtenis.”

Volgens Jillian is marketing in de makelaardij veel meer dan alleen huizen presenteren. “Je verkoopt geen standaardproduct, maar een thuis. Dat vraagt om storytelling, timing en vooral om menselijk contact. Elk onderdeel van het marketingproces moet kloppen en bijdragen aan dat verhaal.”

Een sterk marketingteam

Sinds 1 mei 2025 werken Sacha en Jillian samen als marketingteam bij Olsthoorn Makelaars. Beiden brengen ze een unieke achtergrond mee, wat zorgt voor een mooie balans. Sacha is sterk in marketingcommunicatie en creatieve concepten, terwijl Jillian veel ervaring heeft met digital marketing en data-analyse. Samen willen ze de komende tijd werken aan een consistente marketinglijn waarin de unieke kracht van Olsthoorn Makelaars centraal staat.

“Onze focus ligt niet alleen op het presenteren van woningen, maar ook op het neerzetten van Olsthoorn Makelaars als merk,” legt Sacha uit. “We willen onze klanten inspireren, informeren en laten zien wat ons onderscheidt.”

Jillian vult aan: “Daarnaast willen we ons richten op de ontwikkeling van een nieuw platform; een platform voor alles rondom aankoop, verkoop en nazorg van woningen. Zo versterken we onze positie als dé makelaar die je volledig ontzorgt.”

Naast het professionaliseren van het merk Olsthoorn Makelaars, het promoten van bestaande woningen en het nieuwe platform gaat het marketingteam zich ook actief bezighouden met de marketing van nieuwbouwprojecten. Dit biedt unieke kansen om vanaf het begin mee te denken over positionering en communicatie. “Voor projectontwikkelaars kunnen we zo echt waarde toevoegen door gericht te communiceren naar de juiste doelgroep,” vertelt Sacha.

Jillian vult aan: “Samen willen we de komende tijd werken aan een consistente marketinglijn waarin de unieke kracht van Olsthoorn Makelaars centraal staat.”

Blijf op de hoogte!

Wil je weten hoe Sacha en Jillian samen met Jorrit, Ilse, Gert-Jan, Tess, Esther en Judith invulling geven aan de marketingplannen? Houd dan onze website en socials in de gaten.